20:35 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار مسکن

وال ‌استریت ریخت!
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورسی وال استریت ریزش کردند.
رشد درآمد «ثالوند» در شش ماه
نماد برتر - مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند گفت: احتمالا در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۹۹، بودجه پیش بینی شده برای کل سال مالی را پوشش خواهیم داد.
اوضاع فعلی بورس و بازارهای رقیب / پیش بینی صعود شاخص پس از اصلاح جزئی
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بررسی وضعیت بورس و بازارهای رقیب، پیش بینی کرد بازار پس از اصلاح جزئی دوباره وارد مدار صعودی شود و سود بسیار خوبی به سهامداران دهد .
پیش بینی افزایش۳۰ درصدی عرضه خانه با قانون جدید مالیات / مصالح ارزان شد !
نماد برتر- عضو کمیسیون عمران مجلس با ادعای اینکه قیمت مصالح کاهش یافته پیش بینی کرد با اجرای قانون جدید مالیات بر خانه‌های خالی، عرضه واحدهای مسکونی با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد.
افزایش قیمت مسکن در اروپا
نماد برتر- در یک سال منتهی به سپتامبر، قیمت مسکن در کشورهای اروپایی به طور متوسط حدود پنج درصد افزایش داشته است.
دو عامل موثر بر افزایش فشار فروش + پیش بینی روند معاملات در هفته جاری
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دو عامل موثر بر افزایش فشار فروش و پیش بینی روند معاملات در هفته جاری گفت: یکی از نشانه‌های بازگشت بازار به مدار صعود و فرصت خرید، ثبات قیمتی است.
رکود در بازار مَسکن تا چه زمانی ادامه دارد؟
نماد برتر - تقریبا دو ماه است که بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده و بررسی های غیررسمی نشان می دهد نرخ افت ماهانه در تهران از ۱.۱ درصد که در آذرماه رخ داد به ۳.۵ درصد در دی ماه رسیده و در این شرایط، خریداران در انتظار افت بیشتر قیمتها هستند.
بورس بالاتر از مسکن و سکه قرار گرفت
نماد برتر- بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
پیش‌بینی روند تورم در سال‌جاری
نماد برتر- با توجه به اینکه بانک مرکزی کاهش تورم در بازارها را مطرح کرده است، یک تحلیلگر اقتصادی ضمن تایید کاهش انتظارت تورمی، معتقد است که تا پایان سال جاری روند کاهشی تورم در بازارهای مختلف اقتصادی ادامه خواهد داشت.
پتانسیل رشد بازار سرمایه از همه بازارها بیشتر است
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس، پتانسیل رشد بازار سرمایه را در شرایط فعلی بیش از بازارهای دیگر دانست.
پیش بینی آینده درخشان بورس با رکود بازارهای رقیب / اوضاع بازار در پاییز
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند معاملات در فصل پاییز گفت: باتوجه به رکود بازارهای رقیب، روزهای درخشانی در انتظار بورس خواهد بود.
این چه حبابی است که ۵۰ سال نترکیده؟!
نماد برتر- یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه سالیانه ۴ تا ۵ درصد به حاشیه نشینی در تهران افزوده می شود گفت: ۵۰ سال است همواره از حباب مسکن صحبت می شود اما هرگز تخلیه نشده است.
انتقاد از صف نشینی و پیش بینی نوسان مثبت شاخص و رکود سه بازار رقیب
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اشاره به دو عامل نزول معاملات هفته گذشته و ریسک‌های تهدیدکننده از پدیده صف نشینی انتقاد و نوسان شاخص بین ۱.۶۵ تا ۱.۷۵ میلیونی و رکود سه بازار رقیب را پیش بینی کرد.
پیش بینی بازار مسکن در آینده نزدیک و دور
نماد برتر- یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه روند کاهشی قیمتها ابتدا به شکل افت معاملات بروز می کند که هم اکنون شاهد آن هستیم گفت: در کوتاه مدت قیمت مسکن کاهش می یابد اما سایه تورم ساختاری ناشی از سیاستهای غلط پولی و مالی همچنان در میان مدت و بلندمدت اقتصاد کشور را تهدید می کند؛ حتی می بینیم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ قبل از اینکه درآمدهای نفتی بالا برد برای هزینه کردن آن برنامه ریزی می کنند که ادامه این رویکرد در قیمت کالاها از جمله مسکن منعکس خواهد شد.
هزینه مسکن رکورد ۱۰ ساله را زد / ۴۹ و ۳۶ درصد در تهران و شهرستانها
نماد برتر- طبق اعلام وزارت راه ، سهم بخش مسکن در هزینه خانوارهای تهرانی و شهرستانی رکورد ۱۰ ساله را زد و به ۴۹ و ۳۶ درصد رسید.